dag 1 t/m 8 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jacqueline Verweij - WaarBenJij.nu dag 1 t/m 8 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jacqueline Verweij - WaarBenJij.nu

dag 1 t/m 8

Door: jacquelineverweij

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

17 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi allemaal!

eindelijk heb ik even een plekje met internet, mede mogelijk gemaakt door reisgenoot Sandra (mijn dank ik groot).
Hier even een kort verslagje van de afgelopen dagen.

De reis hierheen ging heel goed. We werden goed verzorgd in het vliegtuig en dit maakte de reis wel aangenaam.
De eerste Lodge was wel fijn. na een lange reis daar heen met de bus, met chauffeur en gids die wij de rest van de reis hebben ( en jawel ze spreken alleen afrikaans haha).

De eerste dag in Pretoria geweest. Super mooie stad. hebben die dag veel gezie3n van de stad. Na de stad hebben we een fiets toch gemaakt door SOWETO township. Dit was heel apart. Verschil tussen arm en rijk is groter dan ik dacht. Ik was hiervan wel even in shock. wel gaaf om dit mee te maken. Ook hebben we Liz weer gezien. Super gezellig en hebben aan Spring bokkies gezeten ( shotje).

Kruger national park was ook heel gaaf. heb een leeuw gezien, giraffes en neushoorns. prachtig park. Wel erg koud in de avond. we sliepen die nacht in tenten en was behoorlijk koud. De nachten zijn hier sowieso erg koud.

Gisteren zijn we in een zulu dorp geweest. Hier hebben we een school bezocht. Mij hoor je niet meer klagen over grote klassen! De klas die we bezocht hebben was graad 1 (7-8 jarigen). In deze klas zaten 71! kinderen. vergeleken met ons erg primitief maar wel leuk om te zien hoe blij de kinderen zijn op school. Daarna zijn we in Hluhluwe park geweest. Hier heb ik een neushoorn van heeeel dichtbij gezien. die liep zo voor onze auto!

Op het moment heb ik in St Lucia. Het regent hier nu, helaas. Wel pas onze eerste regendag.

Morgen naar de drakensbergen!! ben heeeel benieuwd.

Ik vind het heel leuk om jullie lieve berichtjes te lezen! Ik hoop snel weer wat te kunne plaatsen.

Veel liefs Jacqueline en natuurlijk ook van jeroen!


  • 17 Juli 2012 - 14:07

    Marjolein:

    Wat heerlijk om te lezen dat jullie zoveel zien en meemaken. Klinkt helemaal top! Ben benieuwd naar het fotoboek wat (hopelijk) van deze reis komt om nog meer indrukken te krijgen van jullie belevenissen.

    Geniet, zoveel jullie kunnen, van deze super ervaring(en).

    Knuf uit het natte Holland!

    Marjolein

  • 17 Juli 2012 - 16:37

    Jalou:

    Klinkt super leuk!
    Die foto van die kids is echt super leuk!
    Lijkt wel of ze toe toe wa doen:p
    Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's!

    Xxx

  • 17 Juli 2012 - 17:07

    Annelies:

    Lieve Jacqueline en Jeroen,

    Wat onwijs leuk te lezen hoe de reis tot nu aan toe verloopt, en wat een onvergetelijke ervaring! De foto's zijn heel leuk en 71 kids in 1 klas...jeetje zeg ;-)Heel aangrijpend de foto's van Soweto.. Ben benieuwd naar al jullie verhalen en foto, ik zal de link naar Oma sturen zoals beloofd. Dikke knuffffffffffffffff love you! xxx

  • 17 Juli 2012 - 18:01

    Linda:

    Hey Jacq, wat een super ervaring! Wel een verschil hè die scholen! Wij mogen inderdaad niet klagen. Heel veel plezier nog!

    Xxxjes Linda

  • 17 Juli 2012 - 19:43

    Marike:

    Klinkt goed, jullie vallen wel van 't ene uiterste in 't andere....geniet er nog even van en nog meer foto's maken, kunnen wij straks ook genieten.
    liefs en knuf

  • 17 Juli 2012 - 21:41

    Lied:

    Coooool!!! Geniet er van!!!!!!!!

  • 18 Juli 2012 - 05:47

    Dad:

    He Jacky en Jeroen

    Leuk te lezen dat jullie elke dag weer wat bijzonders beleven. De foto van Soweto is indrukwekkend. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.

    geniet er van kussssssssss

  • 18 Juli 2012 - 07:34

    Anneke Immink :

    Hoi Jacqueline,
    Wat hebben jullie al veel gedaan!
    Onwijs gaaf. Ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben en heel veel mooie en leuke dingen gaan doen.
    Groetjes Anneke

  • 18 Juli 2012 - 16:50

    Gert:

    Gaaf is dat, jullie reis. En nog 2 weken! Hopenlijk is het beter weer hier als jullie terugkomen. Ben heel benieuwd naar de foto's. Groeten uit een nat en koud H'lem.

  • 19 Juli 2012 - 13:54

    Henny:

    Hoi Jacqueline
    Nou, je hebt het volgens mij prima naar je zin, ondanks de cultuur shock. Dan hebben we het hier niet zo rot hé. Geniet maar van alles tijdens deze mooie reis enne... 1x regen is niets vegeleken met de regen die wij al hebben gehad. ;<)

    X Henny

  • 21 Juli 2012 - 13:40

    Jacqueline En Jeroen:

    Het is inderdaad wel vreemd om daar te lopen, maar wel een gave ervaring.
    We genieten van het tot nu toe mooie weer haahhaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

2015 wordt mijn jaar! op 9 juli 2015 reis ik alleen (maar wel in een groepsreis) af naar Vietnam voor 21 dagen. Bij terugkomst verhuis ik naar het mooie Haarlem. Via mijn waarbenjij.nu ga ik jullie meenemen op mijn reis door dit mooie land in Azië. to be conitued.....

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 14906

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 02 Augustus 2016

China

09 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Vietnam

15 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

Maleisië

09 Juli 2012 - 31 Juli 2012

Zuid-Afrika

29 April 2010 - 04 Mei 2010

Ravensbruck 2010

Landen bezocht: