dag 2 tot en met 6: Kuching, Iban en orang otans - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jacqueline Verweij - WaarBenJij.nu dag 2 tot en met 6: Kuching, Iban en orang otans - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jacqueline Verweij - WaarBenJij.nu

dag 2 tot en met 6: Kuching, Iban en orang otans

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

20 Juli 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Selamat Malam Allemaal! (goedenavond)
Wij zijn net aangekomen in ons hotel in Kuala Lumpur. Ik heb de laatste dagen geen internet gehad, dus nu komt de update van onze verdere avonturen op het zonnige Borneo.

De tweede dag zijn we begonnen in het Bako national park. Daar hebben we een wandeling van wel 800 meter gemaakt.. jaja jullie denken nu vast: "dat is kort". maar dat viel erg tegen :P. Op dit pad geen mooi asfalt, maar omhoog lopen tussen de rotsen en boomwortels. We hebben over it kleine stuk een uur gedaan en was echt super mooi. We hadden een prachtig uitzicht en liepen in de mooie jungle van Borneo. Echt heel gaaf!
Daarna hebben we een cruise gemaakt over de rivier. Hier hebben we neusapen gezien en hebben we door een vissersdorp gelopen.

Op dag 3 kwam een einde aan ons verblijf in het Hilton van Kuching. we zijn die dag eerst naar het reservaat van orang otans geweest. Wat een prachtige beesten! We hebben hier zowel volwassen dieren gezien als baby's. echt tof!
Daarna kwam voor ons het moment om afscheid te nemen van een deel van onze groep. Jeroen en ik zijn met 3 andere reisgenoten gaan slapen bij de Iban stam. We werden hier ontvangen met een glas rijstwijn en hebben gegeten, gedanst en gedronken met de stam. Ook hebben we de chief ontmoet. De stam woont in een zo genoemd longhouse. Hier hebben alle individuele families een eigen kamer. Wij sliepen op matrasjes onder klamboes in het centrale deel van het longhouse.Het was echt een unieke ervaring die wij niet hadden willen missen! Echt geweldig
De volgende dag hebben we een demostratie blaaspijp gehad en mochten we het ook zelf proberen. Ook hebben we een rondleiding van onze gids Mas gehad rond het longhouse. De Iban (koppensnellers) zijn tegenwoordi boeren en verbouwen vooral peper. Leuk om te zien!

Na een korte nacht, door overlast van een erg hard snurkende Duitser, kwam onze groep ook naar de Iban en kregen ze hier ook een rondleiding. Daarna gingen we terug naar ons Hotel Batan Ai on te chillen en een wel verdiende warme douche. Jeroen heeft nog een wandeltocht gedaan rond het resort.

vandaag hebben we het resort verlaten en hebben gereisd naar Kuala Lumpur. Het is hier nu 22:45 en we zijn lekker aan het chillen. Morgen staat een stadstour door Kuala Lumpur op het programma en een tocht waarbij we naar vuurvliegjes en apen gaan kijken.

Ik hoop jullie morgen daar een update van te kunnen geven!

Veel liefs,

Jacqueline en Jeroen

• 20 Juli 2013 - 17:49

Gert:

GAAAAAF! Dat is pas genieten.
    We zijn benieuwd nar het vervolg...

• 20 Juli 2013 - 18:34

Eline:

Wauw, wat een avonturen!! Echt heel leuk om te lezen!!!

• 20 Juli 2013 - 19:06

Annelies:

Lieve Jacqueline en Jeroen,

Zoooo, wat een verhaal en een geweldige foto's was wel heel erg benieuwd hoe jullie de eerste dagen hebben doorgebracht. Een unieke ervaring zo te zien, super! Gelukkig is alles goed verlopen bij de koppensnellers hahaha ;-) Ik ben net thuis en heb je gezien het tijdsverschil nu geen sms gestuurd. Van Jeroen en Loes had ik een mail, die hebben een tour met de Sunweb bus rond het eiland Corfu gemaakt, en hebben ook een heerlijke vakantie, de foto die ze erbij hadden gestuurd met uitzicht was ook top. Ik kijk alweer uit naar jullie volgende bericht, heel veel plezier met de stadstocht door Kuala Lumpur, dikke knufffffffff en veel liefs, Moeke xxxx

• 20 Juli 2013 - 21:09

Marjolein:

Wat een topvakantie zo te zien....Ben benieuwd naar het vervolg en de spannende verhalen en foto's die nog komen gaan. Geniet er nog maar even lekker van!