Eerste dag - Reisverslag uit Ravensbrück, Duitsland van Jacqueline Verweij - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Ravensbrück, Duitsland van Jacqueline Verweij - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: jacquelineverweij

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

29 April 2010 | Duitsland, Ravensbrück

Om 7:30 stonden Marjolein en ik op eht station van Haarlem te wachten op de trein die ons zou gaan brengen naar het station van Deventer. Van uit daar vertrok de bus naar Ravensbruck.
We vertrokken daar om half 11 ’s ochtends en na een lange reis vol gekke geheid, slapen, intro filmpjes, file en het boek Morgenrood, kwamen we om 20:10 aan in Ravensbruck.
De eerste indruk ik we hadden van het zien van de locatie, was dat we het toch een minder griezelig idee vonden om hier te verblijven dan dat we eigenlijk dachten. De kamers zijn goed. Wij delen een kamer met nog 2 anderen. Een badkamer deel je met zijn 6en, teminste wij.
Het eten is opzich goed. Al had ik na zo’n lange reis om 9 uur ’s avonds niet zo heel erg honger.
Daarna hadden we een avondprogramma. Hierin moesten we elkaar gaan voorstellen. Je kreeg een briefje met daarop iemand van de deelnemers. Deze moest je zoeken en ondervragen. Daarna moest je deze persoon voor stellen aan de rest van de groep. Dit was wel heel erg grappig. Het is wel moeilijk om iemand voor te stellen die je eigenlijk nog niet kent, maar het is wel een goede manier om mensen te leren kennen.
Daarna hadden we een informeel samen zijn of kon je er voor kiezen om te gaan slapen. Wij zijn wat gaan drinken en daarna lekker gaan slapen.

groetjes Jacq

  • 29 April 2010 - 22:00

    Mammieee:

    Heyy lief Jacqie van me, ik zit naar een docu te kijken van Otto Frank. Ga je morgen naar het kamp? Hoop weer heel snel van je te horen, dikke knuffffffff ..Annelies

  • 29 April 2010 - 22:04

    Jacqueline Verweij:

    Moeke!!!
    Ja, heb morgen een rondleiding in het kamp met de overlevenden. dus ben wel benieuwd. Ga nu lekker slapen.
    groetjes aan iedereen
    (K)(K)

  • 30 April 2010 - 10:35

    Lou:

    Jacq!
    Wat een tocht maar volgens mij ga jij je wel vermaken;)
    Leuk dat je een verslagje typt!
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Ravensbrück

Ravensbruck 2010

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2010

weer thuis.....

01 Mei 2010

workshops.......

30 April 2010

Rondleidingen en gesprekken

29 April 2010

Eerste dag

27 April 2010

Nog 2 dag!
Jacqueline

2015 wordt mijn jaar! op 9 juli 2015 reis ik alleen (maar wel in een groepsreis) af naar Vietnam voor 21 dagen. Bij terugkomst verhuis ik naar het mooie Haarlem. Via mijn waarbenjij.nu ga ik jullie meenemen op mijn reis door dit mooie land in Azië. to be conitued.....

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 14911

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 02 Augustus 2016

China

09 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Vietnam

15 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

Maleisië

09 Juli 2012 - 31 Juli 2012

Zuid-Afrika

29 April 2010 - 04 Mei 2010

Ravensbruck 2010

Landen bezocht: